Pinterest оценена на 500 млн. долара

Pinterest оценена на 500 млн. долара

Pinterest оценена на 500 млн. долара

„Закачването” на снимки на виртуалната дъска на социалната мрежа Pinterest, позволяващо на потребителите да изграждат свои виртуални каталози, се е превърнало в особено популярно занимание сред 12 милиона потребители, повечето от които жени, които следят новите модни тенденции, нестандартни идеи за декорация на дома и нови готварски рецепти в сайта.

Именно всички тези групи потребители, обединени в различни категории и от различни интереси, правят новата социална мрежа толкова атрактивна за бизнеса. А сега изглежда и инвеститорите се опитват да „закачат” сайта към своето портфолио.

Пролетта на 2011 компанията си осигури финансиране от 10 млн. долара, а нейната стойност беше оценена на 40 млн. долара. По-късно през октомври Pinterest получи още едно финансиране от 27 млн. долара, а капиталът й нарасна на 37,5 млн. долара. Стойността на компанията започна да се увеличава и тя бе оценена на 200 млн. долара.

Към днешна дата изпълнителният директор на финансовата компания PrivCo Sam Hamadeh сподели в интервю пред VentureBeat, че „потребителската база на Pinterest почти се е утроила и в момента стойността на компанията се оценява на 500 млн долара.“

Според PrivCo Pinterest може лесно да бъде погълната от Facebook или друга по-голяма социална мрежа. Pinterest привлича 12 млн. уникални месечни посещения и по последни данни е на 16 място на един от най-посещаваните сайтове в Америка и на 50 в света, допълни още той.

Основният източник на доходи за компанията в момента е афилиейт програма с трета страна – Skimlinks услуга, която следи покупките, които се извършват от онлайн магазини чрез Pinterest. Брандове като Gap, Whole Foods  and CBS също се възползват от възможността да правят бизнес на сайта. На този етап няма данни какъв приход генерира това за компанията.

Регистрираната през 2010 г. социална мрежа Pinterest дава възможност на потребителите да създадат свои онлайн табла, отличаващи се с атрактивно съдържание. Виртуалната дъска е подходяща за всеки, който разчита за продажбата на своите продукти на